01 lutego 2018

Głos

Głos


Noc I dzień, dzień I noc
W mojej głowie słyszę głos.
Coś podszepnie, coś wygłosi,
Kto go o te rzeczy prosił?
Czasem gdy już na poduszce
Głowę złożę, słyszę: “ Zbudź się!
Na sny życie jest za krótkie,
Nie bądź znów leniwym głupkiem.
Chwyć za długowieczne pióro,
Bierz już papier, siądź za biurko,
Będę ci dyktować strofy,
Dalej chłopcze, złaź z tej sofy!”

Już tak dłużej nie wytrzymam!
Noc w noc w jego wierszach pływam.
Jak tu z takim bytem walczyć?
Może do lekarza starczy?
Jakieś leki mi przepisze,
Głosy z głowy wnet uciszę,
Może pobiec do kościoła,
Księdza egzorcystę wołać,
Albo medium, bądź też znachor
Mogą coś poradzić na to.

Nagle w głowie szelest słyszę.
Kurwa, to głos znowu przyszedł
Wciskać swoje durne strofy.
Chwila, gdzie są matki prochy?!
Po co do lekarza biegać,
Medium czy znachora mieszać,
Po co się do księdza zwracać,
Jeśli tu się mogę naćpać!
Chłopcze, chłopcze, ukoj nerwy”
Mówi głos, ton ma ciepły.
Jestem tutaj z twojej winy,
Tyś jest winny, ty, nikt inny.”
Nie, nie, nie, przestań kłamać!
Moją wolę teraz łamać?!
Mydłem mi zakrywać oczy?!
Już ja wiem, co się toczy!
Moja matka cię przysłała,
Czczą ambicją opętana!
Ech, bo nie skończyłem studiów.”
Młodociana moc wyrzutów.
Skończ obrażać swoją matkę.
No przypomnij sobie...” “Diable!
Wypierdalaj z mojej głowy!”
Hola, hola, chłopcze młody,
Ja nie jestem żaden diabeł.”
Jak nie diabeł, to kto zatem?”
Nie w smak mi odkrywać karty.
Chłopcze pomyśl, to wystarczy.”
Nie no, teraz chyba kpisz”
Nagle, koło ucha świst,
potem dziwny warkot słyszę.
Co jest, kurwa? ”Głośno myślę.
Pustka przeniknęła ciało
I.....


Witamy z powrotem, panie Zabrzeski.
Jak sie pan czuje po dzisiejszej sesji?”
Mogło być lepiej, Kaliope dwa-zero,
Przerwało w połowie, wytłumacz dlaczego?”

Wykryłam w kodzie coś bardzo dziwnego.
Anomalię.” “Czyżby pliku głosowego?”
Dokładnie. Jest pan bystry, panie Zabrzezski”
Dziekuję, Kaliope. “Zrobić skan jednostki?”
Nie, nie trzeba. Wiem co systemowi dolega.
Wreszcie wróciła do mnie prawdziwa wena”






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz